"Reális esélyt látok a visszakerülésre..." Interjú Szala Ákossal

2013.04.11 04:07

Ákos, tulajdonképpen hogy kerültél Te Barcikára?

Szala Ákos: "A tavalyi szezonban a Honvéddal 3-0-ra megnyert meccs óta tudok a Barcika érdeklődéséről. A nyáron Szabó János, volt vezetőedző, és László János tulajdonos keresett meg. Mindenképpen szerettek volna engem, ez imponált. Gyorsan meg is tudtunk egyezni."

Mit gondolsz az őszi szezonban nyújtott teljesítményedről, amikor szinte mindig Te voltál a kezdő balvédő?

Sz.Á.: "Úgy kezdtem nyáron, hogy a bajnokság nyitánya előtt 1 hónappal beszakadt a combizmom. Ezzel a nyári felkészülésem oda is lett. Nem ez volt életem félszezonja. Sokkal jobb formában érzem magam most, és azon vagyok, hogy visszakerüljek a csapatba, amire reális esélyt is látok."

Nagyon fiatal vagy. Szerinted a játék mely elemeiben kell fejlődnöd?

Sz.Á.: "A védekezésben mindenképp. Nemrég játszom balvédőt. Ezelőtt az Akadémián balközéppályás szerepkörében játszottam 4 éven át, de nagyon magaménak érzem mára a balszélső védő szerepkörét. Tehát még egyszer mondom, a védekező részen kell csiszolni még egy kicsit."

Gyanús volt nekem a balszellő. A csapatból jelen pillanatban - habár tudom, hogy sérüléssel küszködtél - kiszorultál. Mennyi esélyt látsz rá, hogy visszakerülj a kezdőbe?

Sz.Á.: "Igen, a kiszorulásom a sérüléseknek köszönhető. Szabi jó teljesítményt nyújt a poszton, és egyelőre élvezi a mester bizalmát. Azon vagyok, hogy felülmúljam. Ősszel nem volt igazi versenyhelyzet a posztomon, most van, és ez - úgy érzem - jót is tesz. Jó formában vagyok. Küzdök a visszakerülésért, amire reális esélyt látok, még egyszer mondom."

A sérülésed immáron a múltté?

Sz.Á.: "Igen. Kijelenthetem, hogy mára 100%-os állapotban érzem magam."

Minden labdarúgónak vannak távlati céljai. Szala Ákosnak mi lehet a csúcs, amit elérhet?

Sz.Á.: "Úgy érzem, bennmaradunk, így az egycsoportos NB 2-ben szeretnék még egy évet sárga-kékben eltölteni, aztán meglátjuk. Mindenképpen szeretnék az első osztályban vitézkedni."

Meddig szól a szerződésed?

Sz.Á.: "2014 június végéig."

Ha egész véletlenül úgy alakulna, hogy nem férsz be a kezdőbe tavasszal (mondjuk köszönhetően egy hosszú veretlenségi sorozatnak...adná az ég ), akkor is maradnál?

Sz.Á.: "Ezen nem gondolkodok. Minden héten keményen dolgozok, és be fogok kerülni a csapatba előbb-utóbb, ha győzelmi sorozat van, akkor is! Amit tényleg adna az ég! Tehát ezt a kérdést meg is válaszoltam ezzel szerintem."

Sokan voltak "előtted" a Honvédban?

Sz.Á.: "A Honvédban tavaly télen Supka Attilánál az NB 1-ben töltöttem a felkészülést, játszottam a felkészülési mérkőzéseken. Majd az NB 2-es olasz tréner elkért egy 3 hetes olaszországi túrára és addig jött Vidovic..."

Baráth Boti?

Sz.Á.: "Ő akkor még belső védő szerepkörében volt. Az első csapatban volt egy sérüléshullám az ősszel, és vészmegoldásként került oda a Boti, majd bennragadt a csapatban."

Értem. Mennyi esélyt látsz arra, hogy csapatunk kivívja a bentmaradást?

Sz.Á.: "100 százalék."

Mire alapozod?

Sz.Á.: "A csapat nagyon egyben van, a pályán és pályán kívül is. Rendkívül képzett, jó játékosokkal erősödtünk a télen. Akárkit meg tudunk verni."

Hogy tudtál beilleszkedni? Nem voltak konfliktusok a "tőzsgyökeres" barcikai játékosokkal?

Sz.Á.: "Könnyen ment a beilleszkedés, segítettek mindenben a srácok. És pont velük tudtam megtalálni a közös hangot.. A brazilokkal nehéz lett volna szót érteni..."

Van esetleg valamilyen "elméleted" arra nézvést, hogy miért menesztettek annyi "külföldit" a télen?

Sz.Á.: "Nem ütötték meg az elvárt szintet. Voltak tulajdonságaik, amikben jók voltak, de több az, amiben tudásban kilógtak a csapatból."

Luis-al és Tátraival szemben könnyebb lett volna akár a balszellő is. Most itt van Tátrai mellett Jeremiás és Bogáti is...

Sz.Á.: "Persze. Én nem is vagyok erre a posztra már. Balszélső bekk vagyok!"

Ha az edző egy hirtelen ötlettől vezérelve a pálya általad nem annyira kedvelt pozíciójára jelölne, elvállalnád a meccset?

Sz.Á.: "Persze, akármelyik posztot. Lényeg a játék."